MÓJ PRĄD 3.0.
nowy nabór i nowe dotacje na fotowoltaikę

Mój Prąd 3.0 - nowy nabór i nowe dotacje na fotowoltaikę

Dowiedz się, jak skorzystać z programu Mój Prąd 3.0, gdzie złożyć wniosek i jak prawidłowo wypełnić formularz. Sprawdź, jakie prace termomodernizacyjne możesz rozliczyć w ramach rządowego wsparcia i na jakie urządzenia możesz otrzymać dofinansowanie.

Nabór wniosków do trzeciej edycji programu rozpocznie się 1 lipca 2021 roku i potrwa do 20 grudnia 2021.

Termin składania dokumentów może zostać przedłużony, o ile budżet nie zostanie do tego czasu wyczerpany.

Z programu Mój Prąd 3.0 mogą skorzystać osoby, które:

  • zamontują instalację fotowoltaiczną o mocy w przedziale 2-10 kW,
  • osoby, które zainwestowały w fotowoltaikę po 31 stycznia 2020 roku.

Instalacja PV musi być ukończona i podłączona do sieci OSD, czyli sieci wybranej przez prosumenta firmy energetycznej.

Celem Program Mój Prąd 3.0 jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z przydomowych elektrowni słonecznych na własny użytek. Możliwe też, że w programie zostanie także rozszerzony zakres rzeczowy inwestycji o dodatkowe elementy, takie jak:

  • punkty ładowania samochodów elektrycznych,
  • inteligentne systemy zarządzania energią w domu,
  • magazyny ciepła lub chłodu.

Co zyskujesz dzięki udziałowi w programie Mój Prąd?

  • Zwrot do 50% kosztów za zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej.
  • Poprawę efektywności energetycznej, wyższą wartość nieruchomości i darmowy prąd.
  • Niezależność energetyczną.

O Programie

Kwota dotacji
 

Zwrot do 50% kosztów na jedną instalację fotowoltaiczną, jednak nie więcej niż 5000 zł.

Czas trwania Programu
 

Nabór do „Mojego Prądu 3.0”
wystartuje 1 lipca 2021 r. i potrwa do 20 grudnia 2021 r.
lub do wyczerpania środków.

Beneficjenci
 

Dla osób fizycznych będących właścicielami domów jednorodzinnych wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby.

Na co
 

Zakup i instalacja paneli słonecznych
od 2kW do 10 kW i/lub dodatkowych elementów służących autokonsumpcji wytworzonej energii elektrycznej.

Warunek
 

Finansowane będą projekty zakończone i podłączone do sieci Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD).

Jak złożyć wniosek
 

Samodzielnie – wniosek elektroniczny można złożyć na stronie www.mojprad.gov.pl

Poprzez pośrednika sprzedaży I-BS.plzałatwimy za Ciebie wszystkie formalności!

Jak uzyskać dofinansowanie?

1.

Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.

2.

Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.

3.

Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.

4.

Złóż wniosek online w terminie
od 01.07.2021 r. do 20.12.2021 r.

5.

Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.

6.

Wypłata dotacji do 5000 zł.

Jak złożyć wniosek elektronicznie?

  • login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy lub podpis kwalifikowany, ewentualnie e-dowód,
  • kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej,
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie (w przypadku płatności gotówką),
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano, opracowane wg wzoru lub równoważne, zawierające minimum informacje ujęte we wzorze,
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
  1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
  2. Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
  3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że masz w swoim wniosku poprawny e-mail. Otrzymasz na niego potwierdzenie podjętej decyzji.
  4. Dołącz wymagane załączniki.
  5. Po wypełnieniu formularza system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl.
  6. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie. Możesz to zrobić na 3 sposoby:
    • podpisem zaufanym,
    • e-dowodem,
    • certyfikatem kwalifikowanym.
  7. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
  8. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP i na e-mail podany we wniosku.

Usługa jest bezpłatna.

Pomożemy Ci z formalnościami związanymi z pozyskaniem dofinansowania lub dotacji

DOFINANSOWANIE DO 5000 ZŁ

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, z przyjemnością na nie odpowiemy telefonicznie lub mailowo.
To łatwy krok w kierunku uzyskania niezależności od energii elektrycznej i oszczędności kosztów.